test

Ny

Ny på wordpress!

Hej världen!

Welcome to WordPress.com. This is your first post. Edit or delete it and start blogging!

tisdag

Halloj idag har jag och Jeppe paddlat Djurgården runt i K1:a roligt men lite långtråkigt på slutet, bilder kommer snart.

Kristianstad Malmö Köpenhamn

Ett helgbesök i Skåne och Danmark är inte att förakta, när det dessutom innehöll besök på Carlsberg, Landskamp i Felleparken och fika i Malmö så kan det knappast bli bättre. se bilder till höger. Hur fotbollen slutade vet ingen hitintills men roligt hade vi!

playa del carrmen

Jättebra resa i Mexico kolla även min resadagbok länk här till höger.
Publicerat i Resa | Lämna en kommentar

Länge sen jag skrev, varit på tur i 08

Var på miniåtertäff i Stockholm i helgen, dvs Jayas vänner,
dvs dom som inte "var upptagna" med nåt annat.
Vill i alla fall tacka Jonas och Emely och alla 5 katter för att dom ville ha oss som gäster över helgen,

Båten och Johanna dök oxå upp på lördagen och jag tycker vi hade en kul helg i decemberrusket,
sånt behövs för att pigga upp slitna själar eller hur?!

Pratade gjorda resor kollade på Sagas film från Thaliand mm

Snackade oxå om nya dykprojekt och andra resplaner

Recencerade Tallassas marknadsföring via internet, och även suddiga planer via Rosa bussarna,
enligt mej får dom en överkorsad punkterad livboj i betyg, Behöver ni hjälp med hemsidan vg säg till!

Jag bestämde mej iaf på tåget hem att det inte blir nån Thailandsresa varken i Januari eller Mars -07.
Vill gärna ha lite mer spikat när man åker runt halva klotet, jag är ju trots allt ingen tvättäkta backpacker.

See ya soon, bilderna du väntat på finns till höger / Tobbe
Publicerat i Resa | Lämna en kommentar

Göteborg, Midsommarviken, Smörkullen

Varit på utflykt i helgen,
lördagen började med kaffe på Bögatan i Örgryte, tack för kaffet Johanna!
Snackade lite, kollade i Johannas fotoalbum från Thailand, träffade Christoffer (trevlig kille), Tog en sväng ner till stan,
hela Gbg var avstängt pga EM och maraton, men vi hittade en parkering och käkade räkmacka på 23:e våning i Gothia Tower, slapp skala räkorna själva, vi koncentrerade oss på utsikten över Gbg, stötte på J Wissman och släkten Klüft i byggnaden.

Nästa anhalt Fiskebäcks småbåtshamn
Lördagens höjdpunkt dykning!, båt med Flying divers ut till Midsommarviken vid Vinga, lite dyrt kanske 650 kr för hyra av utrustning och utfärd, ännu dyrare om man inte har svenskanpassade fenor och Boats eller hur Johanna!
regnet hängde i luften så det var lite dålig sikt i vattnet ca 10m, jag hade lite problem med vikten, flöt upp en gång fr 7-8m när jag inte fick luften ur västen, men på det hela taget ett lyckat dyk, tror även fröken Raning fick mersmak av att dyka i svenska vatten!? (svensk premiär nämligen)

Lämnade av min dykbuddie i Majorna och fortsatte söderut på E6 till Heberg där farsan passade på att fira sin 70-årsdag, vi var på Vallarnas teater och kollade på vad man brukar kalla Stefan o Krister ni vet, sketroligt som vi säger i Småland, brevbärarn Dag-Otto var bäst som vanligt.

OW-dyk i Kungshamn

Äntligen sommarsemester!
Började första helgen med att träffa 6 reskompisar från Jaya, dvs Linn, Båten, Jonas, Emely, Carro och Anna dessutom var Linns egen Mattias med. Vi träffades i Vårgårda dit jag komi en bil Jonas o Emely i en annan Volvo fr -08 och Anna Båten och Carro kom med samma tåg fast en del kom fr Sthlm och andra fr Insjön, be mej inte förklara hur det gick till 😉
Vi handlade mat på Hemköp till Taconight och frukost.  Vi åkte sen till Linns släktingars stuga mitt i skogen vid Lilla Edet, 3km asfalt 3 km grus och 1 km skogsväg från stora vägen, dessutom fick vi gå 700m innan vi var framme vid paradisstugan vid en bra badsjö, kan d bli bättre.
Där blev d Taco pilsner bad grogg kubb knott korvgrillning resminnen bastu mer bad DVDvisning fr Thailand tack för d Saga, och en massa annat innan det var morgon.
På söndagen drog vi härifrån åt olika håll jag skulle själv till Kungshamn för ett nytt äventyr OW-cert i dykning
På måndan blev det utprovning av utrustning teori och ett första testdyk till 2m i badviken på vår ö Rösholmen.

Tisdag = mer teori och en tur med dykbåten till Smuggelviken för mer dykövningar,

Onsdag blev klara med teorin på slutprovet hade jag 44 av 50 mina kurkamrater Lina och Anton från Skåne hade 43 resp 42 rätt. Duktiga elever. Dök vid Likskär, makabert namn, lite problem med utrustning skulle testa o dyka med luvadelen till våtdräkten men den medförde att jag inte kunde sjunka alls, fick ta av igen sen var hälften av luften förbrukad men jag fick en liten dyktur med Gustaf iaf. På kvällen var vi på Smögen o köpte räkor, Smögen påminner lite om Phi Phi island alldeles överetablerat och förstört av turister, men en upplevelse att se allt ståhej

Torsdag fm Övade ta av bly o sen apparat på 5m djup inte lätt man ville hela tiden flyta upp, men d gick till slut.dök vid Sö Stenskär.
 Em dök vid utsidan av Hållö höga vågor när vi hoppade i från dykbåten, övade andning med friflödande regulator och växelandning= inte roligt kändes som man fick brist på luft, dök sen en sväng med Gustaf, ett missöde för mej jag tappade höger fena och drog iväg full fart baklänges ner mot 15m djup lite skräckfylld upplevelse men Gustaf hjälpte mej på m kängan igen!

Fredag Massa folk på dykutflykten vilket medförde att när jag skulle dyka med Esso efter de andra fanns det ingen tub m luft kvar till mej men som tur var gjorde inte Anton av med mer än 150bar så jag tog över hans tub och fick ett bra dyk ihop med esso vid Södra Buskär.  Detta var eg sista dan på kursen men jag bestämde att stanna en dag till vilket kursledare Lennart ville för att för att jag skulle få mer dykvana pga lite brist på det m anledning av det strul jag hade tidigare i veckan.

Lördag Veckans bästa dyk med Lennart vid Vämlingen, vi skulle åkt till Pesas skär sv om Smögen men där gick alldeles för höga vågor så vi la oss i lä vid Vämlingen, var ner på 18m såg spätta sjöborre krabba hummer havsnål och en massa andra fiskar o växter, fick simma 100m i ytan pga Lennart misssade infarten till lagunen där vi hade båten, även de bästa! men det gick bra iaf, sen var det dags att packa ihop och åka hemåt efter en lärorik vecka på Rösholmen i Kungshamn.

Passar på att här tacka för alla graulationer till certet från gamla resbuddies, både fr UK och Jaya, hope to see ya! U W mayB 😉 Tobbe

Se bilder från veckan upp till höger!